تبلیغات
ماشین سنگین ها - ولو FH12 460
ولو FH12 460


Volvo FH12 460

 یک موتور 6 سیلندر خطی 460 اسب که اگه توجاده سر به سر رانندش گزاشته باشید مطمئنا از قدرت بالا و چالاکی اون خبر دارید.

خیلی ها میگن که بزرگترین ایراد این موتور یک تکه بودن سر سیلندر اونه چون سنگین و جا به جایی ان نیاز به جرثقیل داره و در صورت خراب شدن کل سر سیلندر باید تعویض شود.

ولی به نظر بنده بزرگترین مزییت این موتور یک تکه بودن سر سیلندراونه . چون این موتور طراحی خاص و سیستم منحصر به فردی دارد.در این موتور میل سوپاپ بر روی سر سیلندر قرار دارد و توسط یاتاقان هایی به سرسیلندر بسته شده است.                                                   حال اگر سر سیلندر دو تکه یا شش تکه باشد میل سوپاپ درست بر روی سرسیلندر بسته نخواهد شد و امکان چرخش برای میل سوپاپ وجود نخواهد داشت.

با توجه به اینکه میل سوپاپ بر بالای سر سیلندرقرار گرفته ، میل تایپیت ها و استکانی ها و... حذف گردیده و به واسطه ان شاطون هایی کوتاه برای موتور طراحی شده که باعث افزایش قابل توجه قدرت موتور و چالاکی بیشتر ان گردیده. ودر ضمن،میل سوپاپ در بالای سرسیلندر به فرایند سوخت رسانی هم کمک میکند .

( البته سرسیلندرش حلا حالاها خراب نمیشه اگرم بشه غمی نیست ماها به مکانیک های ایرانی ایمان داریم )

سیستم سوخت رسانی:

در سیستم سوخت رسانی این موتور پمپ انژکتور عملا حذف گردیده و به جای ان سوزن انژکتورهای منحصربه فردی طراحی گردیده که کار پمپ انژکتور را انجام میدهد.

این سوزن ها از چهار قسمت اصلی تشکیل شده اند:

1- فنر

2- قسمت مکانیکی که سوخت را پمپاژ می کند.

3-قسمت الکترونیکی که از یک بوبین و سوکت مربوط به ان تشکیل یافته.

4-سوزن انژکتور یا همان سوزن فارسونگاه

نحوه عملکرد این سوزنها به این صورت است که ، وقتی سوخت از طریق مجاری سر سیلندر وارد فارسونگاه میشود با توجوه به اینکه میل بادامک روی سرسیلندر قرار دارد و شش بادامک ، مخصوص سوزن روی ان تعبیه شده توسط ضربه الاکلنگی ها روی فنر ، قسمت مکانیکی، سوخت را پمپاژ کرده وسوزن انژکتور که در ته ود اخل سیلندر قرار دارد سوخت را وارد محفظه احتراق می کند .


2 نوشته شده توسط ahmad در پنجشنبه 21 آبان 1388 و ساعت 05:19 ب.ظ  نظرات